Villkor och regler

Tillämplighet

Följande villkor reglerar förhållandet mellan Dig som kund och Gammon Games Ltd då du handlar från oss. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen och Distansavtalslagen medan för företag gäller Köpslagen.

Beställning

Du måste ha fyllt 18 år för att få handla från oss.

Om Priser, betalning och transportkostnader

Huvudvalutan är SEK och priserna anpassas till € inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Priserna är styckpriser om inget annat anges. Fraktkostnad enligt postens vikttabell för inrikes paket upp till 20 kg. För leverans utanför Sverige beräknas frakten på både vikt och volym för varje paket. Det totala summan inklusive frakt visas, innan beställningen bekräftas. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Vid avhämtning i butiken, meddelar vi när order är klar för att komma överens om en tid för avhämtning. Vid utkörning med bud, meddelar vi när order är klar för att komma överens om tid för leverans och eventuella transportkostnader.

Avbeställning

Avbeställning är möjlig utan kostnad fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom att faktura och frakthandlingar skapas. Avbeställning efter det är inte möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order skyldig att hämta ditt paket om du valde avhämtning i butiken eller mottaga försändelsen om ditt paket skickades via transportföretag. Avbeställning av icke lagervara vilken köpts in speciellt för kund är inte möjlig efter det att vi beställt samma vara från vår leverantör. För att avbeställa en order ska kunden kontakta oss via e-post och uppge sitt order-ID. Avbeställning är inte giltig förrän bekräftelse mottagits från oss. Speciella erbjudande och nedartta varor kan inte avbeställas.

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du har inte ångerrätt om varan p.g.a. sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller om förseglingen brutits. Med förseglingen avses även teknisk plombering. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdlös, förlorar du ångerrätt.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Betalningssätt och avgifter

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Betala kontant vid avhämtning i butiken". Det sker i den fysiska butiken i Stockholm i samband med avhämtning av order.
  • Banköverföring. Insättning på bankgiro 605-1064 eller plusgiro 547301-2. Ordern skickas efter genomförd betalning.
  • Betala med Swish till 0707339964. Vi skickar din order omgående.
  • Postförskott. Kund betalar i samband med avhämtning av sitt paket hos ombudet. 95:- avgift.
  • Kortbetalning med VISA och MASTERCARD. Full säkerhetskryptering garanteras då överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.
  • Betalning via Internetbank. Du slussas vidare till din bank där du loggar in som vanligt och gör din betalning.
  • Faktuta företag 30 dagar. Faktura effektueras vid beställningens första dag och skickas via Nordea till beställaren.
  • Faktura 14 dagar. Du får betala via Faktura-Klarna om du blir godkänd av Klarna som står som administratör. Betalningsinformation och en pappersfaktura skickas med i leveransen. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. 25:- avgift.
Leverans, transportskada och Ej uthämtade paket

Leveranstiden anges i kundvagnen. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till kunden så är Gammon Games Ltd ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då kunden återsänder den till oss, så är kunden ansvarig. Om kunden vid mottagandet upptäcker att paketet är skadat, ska kunden omedelbart anmäla det till posten eller servicestället.

Vi debiterar 200 kronor oavsett varans värde för att täcka våra hanteringskostnader vid ej uthämtade paket som skickades mot postförskott. Paketet kan skickas på nytt om kunden önskar det, dock ska kunden betala fraktkostnader igen samt hanteringskostnader på 200 kr. Vill inte kunden att paketet skickas på nytt, är denne skyldig att betala första försändelsens fraktkostnad samt hanteringskostnaden. Betalning sker genom fakturering till kunden.

Returer

Kontakta alltid oss innan du återvänder varor. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat och skickat fel vara till dig. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vi byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Förbehåll för ändringar

Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information samt fel i specifikation på samtliga i vårt sortiment produkter. All bildinformation på våra sidor ska ses som illustrationer och vi kan inte garantera att bilder återger varans exakta färger och utseende. Vi strävar efter att på ett så korrekt sätt som möjligt visa våra produkters egenskaper och färger. Färgen du ser på vår webbutik är dock beroende av din datorskärm och vi kan inte garantera att din dator visuellt kan återge färger korrekt. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du som kund tar del av våra aktuella villkor innan du gör din beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfälle som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Tvist

Vid tvist där köparen är privatperson, har vi som policy att alltid följa ARN (allmänna reklamationsnämndens rekommendationer). Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i Stockholms domstol.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a. inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.


Gammon Games Ltd

Org. nr. 516405-6029

VAT: SE516405602901

Godkänd för F-skatt

Butiksadress

C/o Gammon

Pipersgaran 26 B

11228 Stockholm

SWEDEN

Bank och betalningsinformation

För betalningar inom Sverige använd bankgiro eller plusgiro nedan

BankGiro: 605-1064

PlusGiro: 547301-2

För betalningar utanför Sverige använd IBAN och SWIFT nedan

IBAN: SE0595000099603405473012

SWIFT: NDEASESS